Začlenění žáků s IVP na běžné základní škole pohledem jejich rodičů – Bc. Alžběta Navrátilová
Bc. Alžběta Navrátilová
Master's thesis
Začlenění žáků s IVP na běžné základní škole pohledem jejich rodičů
The integration of pupils with Individual Educational Plans into Mainstreem Schooling from the view point of their parents
Abstract:
Magisterská diplomová práce „Začlenění žáků s IVP na běžné základní škole pohledem jejich rodičů“ se zabývá, jak už sám název napovídá, pohledem a postojem rodičů dětí s podpůrným opatřením na školskou integraci. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část poskytuje pohled do systému českého školství se zaměřením na inkluzivní vzdělávání v současnosti, ale také minulosti. Empirickou …moreAbstract:
This thesis “The integration of pupils with Individual Educational Plans into Mainstream Schooling from the view point of their parents” deals, as the title states, with views of parents of children with special needs and parents‘ attitudes towards school integration. The thesis consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part gives a view of Czech schooling systems, focusing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rztx0/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Poradenská role třídního učitele na 1. stupni ZŠ
Hana Oulehlová -
Činnost pracovníků školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu
Jan Viktorin