Bc. Linda Šalanská
Bachelor's thesis
Marketingové řízení MSP
Marketing management of SMEs
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá významem marketingového řízení v činnosti MSP. V teoretické části je uveden historický vývoj marketingu, podstata marketingového řízení, dále je zde popsáno marketingové prostředí a metody analyzování marketingového prostředí a vysvětlen princip a obsah marketingového mixu. V závěru jsou charakterizovány MSP a jejich obecný přístup k marketingu. V praktické části je představena …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the importance of marketing management in SME activities. In the theoretical part is the historical development of marketing, marketing management essence, there is also described methods of analyzing the marketing environment marketing environment explained principle, the content of the marketing mix. In conclusion, SMEs are characterized by their general approach to …moreKeywords
Marketing marketingové řízení marketingové prostředí mikroprostředí makroprostředí Porterův model pěti sil PEST analýza SWOT analýza marketingový mix marketing management marketing environment microenvironment macroenvironment Porter's five forces model PEST analysis SWOT analysis marketing mix
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jb02i/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Eva Matoušková
- Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova