Mgr. Veronika Čížová

Master's thesis

Metody a strategie kritického myšlení ve výuce mateřského jazyka na 1. st. ZŠ

Methods and Strategies of Critical Thinking in Native Language Education at Czech Primary Schools
Abstract:
Diplomová práce obsahuje soubor příprav na hodiny českého jazyka pro 2. až 5. ročník ZŠ. Koncepce jednotlivých hodin vychází z metod, strategií a technik mezinárodního programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Wri-ting for Critical Thinking), které činí učení se novým věcem smysluplným a kvalit-ním.
Abstract:
This diploma thesis includes a set of teacher preparation aids intended for Czech language lessons in 2nd to 5th classes of Czech primary schools. The concept of individual lessons starts from methods, strategies and techniques of the Reading and Writing for Critical Thinking international training program, which makes learning new knowledge a purposeful and high-quality process.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
  • Reader: PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta