Analýza volebních programů stran úspěšných ve volbách do PSP ČR 2006 – Bc. Tomáš Chytil
Bc. Tomáš Chytil
Bachelor's thesis
Analýza volebních programů stran úspěšných ve volbách do PSP ČR 2006
Analysis of election programmes of parties successful in the 2006 Czech parliamentary elections
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza volebních programů stran úspěšných ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky konaných v roce 2006. V první části se práce zaměřuje na popis politické komunikace a na historii zkoumání politických textů. V druhé části se práce věnuje roli volebních programů v moderní marketingové kampani. Následně nabízí jejich analýzu po stránce formální a ve …moreAbstract:
The objective ot the thesis is to analyze election programmes of the czech political parfties, that were succesful in the parliamentary elections of 2006. The first part of the workconcerns the theory of political communication in general. It also briefly summarizes history of the manifesto research. The second part of the work is devoted to the role of election programmes in modern marketing campaigns …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a1kvz/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 1. 2008
- Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Aneta Pinková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Politický marketing regionálního volebního subjektu
Tereza Woznicová -
Politický marketing a volební kampaně v ČR
David Passler -
Politický marketing a volební kampaně v ČR
Dominika Cimrová -
Politický marketing a volební kampaně v ČR
Karolína Šašková -
Politický marketing ve volebních kampaních v rámci voleb do Zastupitelstva Ústeckého kraje
Martin Tancoš -
Marketing a volební kampaně politických stran a hnutí ve Vrchlabí
Jindřich Polonyi -
Politický marketing na příkladu vybrané volební kampaně
Jakub Al Charragh -
Politický marketing na příkladu vybrané volební kampaně
Dominika Kovářová