Influenceři na socialních sítích a jejich využití v oblasti marketingu – Sara Jandreska
Sara Jandreska
Bachelor's thesis
Influenceři na socialních sítích a jejich využití v oblasti marketingu
Influencers on social media and their utilisation in marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá influencer marketingem a jeho využití na sociálních sítích. Jejím cílem je prozkoumat chování influencera v oblasti influencer marketingu na sociálních sítích z pohledu influencera i z pohledu sledujících. Teoretická část této práce se zabývá jednotlivými pojmy marketingu a jejich definicemi. Praktická část poté analyzuje kampaň konkrétní značky a následně zkoumá influencer …moreAbstract:
This bachelor thesis is about influencer marketing utilisation on social media. The aim of this work is to explore influencers’ behaviour in the influencer marketing area on social media from both the influencers’ and the followers’ point of view. The theoretical part of this work is about various marketing terms and their definition. The practical part of this work then analyzes a campaign of one …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na cestovní ruch
Gabriela Dvořáková -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Influencer marketing
Jana Skřivánková -
Influencer marketing a jeho využití v destinačním managementu.
Lenka Jungová -
Influencer marketing na sociální síti Instagram
Tereza Chudějová -
Influencer marketing
Eva Horníková -
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na generaci Z
Kateryna Stryzhevska -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova