Ing. Jiří Rohlíček

Bachelor's thesis

Facebook jako marketingový nástroj

Facebook as a Marketing Tool
Abstract:
Tato práce je zaměřena na problematiku získávání dat ze sociálních sítí a jejich využití v podnikových informačních systémech. V práci je nejprve shrnuta historie sociálních sítí a poté je objasněn mechanismus jejich fungování. Následně jsou popsány současné trendy v marketingu. Dále je specifikováno, jaká data lze ze sociálních sítí získat. Poté jsou navrženy systémy praktického využití těchto dat …more
Abstract:
This thesis is aimed at the issue of data mining from social networks and use of this data in enterprise information systems. At the beginning, the thesis summarizes history of social networks and then it explains the mechanism of its functioning. The next part describes current trends in marketing and after that follows a part which focuses on what kind of data can be acquired from social networks …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Lukáš Herout, Ph.D.
  • Reader: Ing. Tomáš Melichárek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS