Marketingová analýza podniku Pivovary Staropramen a.s. – Bc. Martin Dráha, DiS.
Bc. Martin Dráha, DiS.
Bachelor's thesis
Marketingová analýza podniku Pivovary Staropramen a.s.
Marketing Analysis of Pivovary Staropramen a.s. Company
Abstract:
Pro pivní trh, na kterém společnost Pivovary Staropramen a.s. působí, je typické silné konkurenční prostředí a citlivost na hospodářskou situaci celé ekonomiky České republiky. Přestože podnik disponuje silnou konkurenční pozicí na relevantním trhu, nesmí podcenit sílu ostatní konkurence, zvláště pak minipivovarů. Společnost by se měla zaměřit na inovování svých produktů a pokusit se je odlišit od …moreAbstract:
Beer market is very specific with very insensitive competition enviroment. Also the customers are very price sensitive. Even though the company Pivovary Staropramen a.s. has very strong position among relevant markets, it should not underestimate the strength of other competitors, especially microbreweries. The company should innovate its own product portfolio and also try to differentiate from the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/dtsua/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2013
- Supervisor: Ing. Gabriela Kukalová
- Reader: Ing. Helena Cetlová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DRÁHA, Martin. \textit{Marketingová analýza podniku Pivovary Staropramen a.s.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2013. Available from: https://theses.cz/id/thzw3d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Bachelor programme / field:
Banking / Banking Management
Theses on a related topic
-
Konkurenční prostředí mikropodniků s vlastní výrobou piva
Jan Hostinský -
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Barbora Šimková -
Konkurenční prostředí malých pivovarů
Magdalena Ouředníková -
Marketingová analýza tržního prostředí
Michaela Macháčová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Petra Syrová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Anna Hrachovcová