Specifika edukace žáků s onkologickým onemocněním – Bc. Veronika Lamichová
Bc. Veronika Lamichová
Bachelor's thesis
Specifika edukace žáků s onkologickým onemocněním
The specification of the education of pupils with oncological diseases
Abstract:
Práce se zabývá vzděláváním žáků s onkologickým onemocněním. Shrnuje specifika a principy této edukace. Zkoumá, jak onemocnění ovlivňuje vzdělávání a to z pohledu žáka samotného, rodiče a speciálního pedagoga. Shrnuje také názory a postoje výše zmíněných osob na vzdělávání během léčby. V neposlední řadě se zabývá problematikou rodiny dítěte s onkologickým onemocněním a samozřejmě také jeho psychikou …moreAbstract:
The bachalor´s thesis deals with the education of pupils who suffer from oncological diseases. It summarizes the specifics and principles of this education. It examines how the illness influences education from the point of view of the pupil, the parent and the special pedagogue. It summarizes views and attitudes of the above-mentioned people on education during the treatment. At the end it deals with …moreKeywords
Onkologické onemocnění vzdělávání žák rodič dítě speciální pedagog psychika rodina specifika pohled základní škola při nemocnici kmenová škola vliv. Oncological disease education pupil parent child special pedagogue psychic family specifics view primary school at the hospital tribal school influence
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/emfgy/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá -
Methods of Using TPR at Upper-primary School Level
Kalužová Kalužová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Pronunciation of non-existent or different phonemes of Czech teachers teaching English at primary school and their influence on pupils pronunciation
Dominika Kopecká -
Student activating teachnig methods at English language lesson at primary school
Jana Pechancová -
Využití prvků Herní terapie v základní škole při nemocnici
Alena Růžičková -
Znalosti sester v ošetřovatelské péči o pacienty se zavedenými žilními vstupy PICC a Midline v Ústřední vojenské nemocnici – Vojenské fakultní nemocnici Praha
Jitka Adamová