Šárka PANCOVÁ

Bachelor's thesis

Analýza aktivit pro rozvoj čtenářské gramotnosti v mateřských školách

Analysis of activities for the development of reading literacy in preschool classes.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou aktivit pedagogů pro rozvoj čtenářské gramotnosti v mateřských školách. Čtenářská gramotnost se definuje jako "schopnosti porozumět textu, přemýšlet o něm, posuzovat ho, zabývat se jím a používat ho k dosažení vlastních cílů, k rozvoji vlastních vědomostí a potenciálu a k aktivní účasti ve společnosti", a dělí se na předčtenářskou, čtenářskou a funkční etapu. Mezi …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of teachers' activities for the development of reading literacy in kindergartens. Reading literacy is defined as "the ability to understand, think about, assess, deal with and use a text to achieve one's own goals, to develop one's own knowledge and potential and to participate actively in society". It is divided into pre-reading, reading and functional stage …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PANCOVÁ, Šárka. Analýza aktivit pro rozvoj čtenářské gramotnosti v mateřských školách. Ústí nad Labem, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta