Markéta HANKOVÁ

Master's thesis

Vliv výukové metody na vývoj kvality čtení s porozuměním u žáků 1. ročníku ZŠ

The influence of teaching methods on the quality of reading comprehension of pupils of the the first year of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se soustřeďuje na vývoj čtení s porozuměním u žáků prvního ročníku základní školy, přičemž důležitou sledovanou proměnnou je užitá metoda prvopočátečního čtení. Teoretická část práce vymezuje pojmy související s čtenářskou gramotností, prezentuje metody výuky prvopočátečního čtení, přičemž detailněji popisuje dvě nejčastěji využívané metody v České republice. Následně odkrývá možnosti …more
Abstract:
The thesis focuses on development of reading comprehension of pupils from first class of the elementary school, where important monitored variable is the used method of initial reading. The theoretical part of the thesis defines terms related to reading literacy, presents the methods of teaching initial reading and describes two of the most used methods in the Czech Republic. Subsequently it reveals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 5. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HANKOVÁ, Markéta. Vliv výukové metody na vývoj kvality čtení s porozuměním u žáků 1. ročníku ZŠ. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta