Vzdělávání k demokratickému občanství pomocí metod Filozofie pro děti a Čtením a psaním ke kritickému myšlení – Bc. et Bc. Martin Drnek
Bc. et Bc. Martin Drnek
Diplomová práce
Vzdělávání k demokratickému občanství pomocí metod Filozofie pro děti a Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Education for democratic citizenship through methods Philosophy for children and Reading and writing for critical thinking
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání k demokratickému občanství. V první části práce jsou představeny obecné přístupy k občanské výchově, evropský vzdělávací rámec k demokratickému občanství a výsledky mezinárodního srovnání žákovských občanských kompetencí. Uvedené poznatky jsou zasazeny do kontextu českého vzdělávacího systému se snahou identifikovat jeho silné a slabé stránky. Druhá …víceAbstract:
This diploma work is focused on a topic of education for democratic citizenship. First part shows founded approaches to civic education, European framework for democratic citizenship and the results of international research of civic competence. Previous findings are confronted with a context of Czech education system and weak and strong sites of this system are identified. Second part of the diploma …víceKlíčová slova
Klíčová slova demokratické občanství občanská výchova výchova k demokratickému občanství občanské kompetence Filozofie pro děti Čtením a psaním ke kritickému myšlení Key words democratic citizenship civic education education for democratic citizenship civic competence Philosophy for children Reading and writing for critical thinking
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eqtiq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 2. 2012
- Vedoucí: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DRNEK, Martin. \textit{Vzdělávání k demokratickému občanství pomocí metod Filozofie pro děti a Čtením a psaním ke kritickému myšlení}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/vhuu65/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství základů společenských věd pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
Innovative critical thinking for (not only) managerial decisionmaking
Kristýna Nedvědová -
Výukové aplikace ve výuce elementárního čtení a psaní očima rodičů a učitelů
Eva Straková -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Role školního poradenského pracoviště na 1. stupni ZŠ při odstraňování nedostatků v oblasti elementárního čtení a psaní v prvním a druhém ročníku
Lucie Kaděrová -
Didaktické hry a pomůcky ve výuce elementárního čtení a psaní u žáků se specifickými poruchami učení
Jana Šustáčková -
Metodika 3A při analýze spolupráce ve výuce čtení a psaní ve 2. ročníku ZŠ
Klára Zatloukalová -
Metody a formy práce využívané ve výuce čtení a psaní v první a druhé třídě základní školy.
Petra HADRAVOVÁ