Vlivy determinující studijní úspěšnost žáků s lehkým mentálním postižením – Mgr. Daniel Pokorný
Mgr. Daniel Pokorný
Master's thesis
Vlivy determinující studijní úspěšnost žáků s lehkým mentálním postižením
Influences determining the learning success of the pupils with mild mental disabilities
Abstract:
V diplomové práci se zabývám vysoce aktuálními tématy, jako jsou edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, perspektiva žáků s lehkým mentálním postižením nebo inkluzivní didaktika. V nejbližší budoucnosti čeká naše základní školství mnoho převratných změn, které se dotknou všech aktérů edukačního procesu základního proudu. Otázkou zůstává, jak jsou připravované změny pedagogicky, speciálně …moreAbstract:
In this dissertation I am dealing with very current topics, such as the education of pupils with special educational needs, the perspective of pupils with a light mental disability or the inclusive didactic. Many ground-breaking changes in our school system which will affect every partaker of any primary stream educational process are going to happen in a near future. The question remains, how the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t7bun/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Projevy náročného a problémového chování u studentek se sníženou kognitivní schopností (lehké a středně těžké mentální postižení)
Petra NOVÁKOVÁ -
Soužití dětí s lehkým mentálním postižením s dětmi bez mentálního postižení v dětském domově
Soňa Opelková -
Přínos chráněného bydlení u osob s lehkým mentálním postižením a středně těžkým mentálním postižením
Lucie Pilařová -
Studijní kompetence studentů se speciálními vzdělávacími potřebami pro studium na VŠ
Lucie OSTATNICKÁ -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Spolupráce mateřské a základní školy aneb Trochu jiná cesta do školy. Co-operation of nursery school and primary school or Another way how to get to school.
Michaela MAŠATOVÁ -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil