Bc. Svatopluk Hybš

Master's thesis

Segmentace trhu a analýza chování zákazníka

The market segmentation and analysis of customer’s behaviour
Abstract:
Vysoká konkurence v tržním prostředí nutí podniky k rozdělení trhu na jednotlivé spotřební segmenty a následně na vybrané tržní segmenty zacílit své marketingové aktivity. Práce je primárně zaměřena na segmentaci trhu a analýzu chování zákazníků. Předmětem zkoumání byl zvolen trh s LED světelnými zdroji. První teoretická část se zabývá popisem marketingového prostředí podniku, úrovněmi procesu segmentace …more
Abstract:
Many competitors in the market force companies separate market to specific customer segments and then focus their marketing activities to these segments. The diploma work is primary focus on market segmentation and analysis of customers behavior. The market with LED lights was chosen as subject of research. The theoretical part is describing marketing environment, level of market segmentation and factors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2013
  • Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní