Segmentace trhu a analýza chování zákazníka – Bc. Svatopluk Hybš
Bc. Svatopluk Hybš
Master's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The market segmentation and analysis of customer’s behaviour
Abstract:
Vysoká konkurence v tržním prostředí nutí podniky k rozdělení trhu na jednotlivé spotřební segmenty a následně na vybrané tržní segmenty zacílit své marketingové aktivity. Práce je primárně zaměřena na segmentaci trhu a analýzu chování zákazníků. Předmětem zkoumání byl zvolen trh s LED světelnými zdroji. První teoretická část se zabývá popisem marketingového prostředí podniku, úrovněmi procesu segmentace …moreAbstract:
Many competitors in the market force companies separate market to specific customer segments and then focus their marketing activities to these segments. The diploma work is primary focus on market segmentation and analysis of customers behavior. The market with LED lights was chosen as subject of research. The theoretical part is describing marketing environment, level of market segmentation and factors …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fa0f8/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Pavel Klička
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Vliv digitalizace na marketing firmy x
Le Le -
Marketing ve veřejném prostoru
Ayya Eldysheva -
Marketing fotbalového klubu SK Slavia Praha
Michal Sak -
Knižní marketing v případové studii společnosti Albatros Media, a. s. a jejích nakladatelských brandů
Sabina Minářová -
Marketing obcí a regionů
Emil Wedlich -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Marketing environment analysis in chosen hotel
Valeriya Nasypova