Sára Pištorová

Master's thesis

Vliv vzdělání spotřebitele na vnímání greenwashingu

The influence of consumer’s education on greenwashing perception
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem greenwashingu v marketingové komunikaci společností. Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat, jakým způsobem se liší vnímání tohoto fenoménu mezi různě vzdělanými spotřebiteli. Teoretická část práce je zaměřena na představení konceptu zeleného marketingu, vymezení greenwashingu a výstupů zahraničních studií týkajících se jeho způsobu vnímání spotřebiteli …more
Abstract:
This master‘s thesis is focused on the topic of greenwashing in marketing communication. The main aim of this thesis is to identify how the perception of this phenomenon differs between differently educated consumers. The theoretical part provides a comprehensive overview of the green marketing concept, 
the definition of greenwashing and the findings of foreign studies regarding consumer perception …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2020
  • Supervisor: Zuzana Chytková
  • Reader: Jaroslav Pašmik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81449