Důvody novinářů pro odchod do PR a marketingu – Bc. Pavlína Ondráková
Bc. Pavlína Ondráková
Master's thesis
Důvody novinářů pro odchod do PR a marketingu
Why journalists change their careers to PR and marketing
Abstract:
Žurnalistika prošla v posledních letech razantními změnami, a to především vlivem technologického pokroku. Tyto změny proměnily také pracovní rutiny novinářů, což mohlo mít vliv na odchod některých žurnalistů do jiných oborů. Cílem této diplomové práce je popsat důvody novinářů pro odchod do PR a marketingu. Data pro tento výzkum byla získána prostřednictvím kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů …moreAbstract:
Journalism has undergone drastic changes in recent years, mainly due to technological progress. These changes have also influenced the way journalists work. They often lead some journalists to flee the industry. This thesis aims to describe the reasons why people decide to change their journalism careers to PR or marketing. This research is based on data collected via qualitative semi-structured interviews …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vquun/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media Studies and Journalism / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Using IBM Cloud serivces to support qualitative research
Egzon Korenica -
Qualitative research in selected social groups
Gunel Gahramanova -
Qualitative research in selected social groups
Ekaterina Nevzgodova -
Qualitative research of attachment relationships in homoparental families
Jiří Ammer -
"Face" and its performance. Qualitative research among Chinese migrants in London.
Zuzana Pavloňová -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Důležitost public relations ve fotbalovém klubu
Erik Krajdl -
Blogging as a modern public relations and marketing communication tool
Anastasiia Anpilogova