Kateřina HORNOVÁ

Bachelor's thesis

Mindfulness jako prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.

Mindfulness in reducing burnout syndrome of educational practitioners.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření a soucitem se sebou jako jedním z aspektů všímavosti ve formálním vzdělávání. Cílem práce je zkoumání souvislosti mezi všímavostí a souci tem se sebou na jedné straně a syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků na straně druhé. Oba fenomény jsou poměřovány s genderem, věkem a délkou pedagogické praxe. Okrajově se práce z a bývá také tréninkem všímavosti …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the burnout syndrome and compassion for oneself as one of the aspects of mindfulness in formal education. The aim of this work is to examine the rela tion between mindfulness and compassion on one hand and burnout syndrome of teachers on the other. Both phenomena are correlated to gender, age and the length of te a- ching practice. Marginally, the work also deals with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORNOVÁ, Kateřina. Mindfulness jako prevence syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků.. Ústí nad Labem, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta