Jazyk a styl internetových magazínů o módě – Bc. Jitka Majerová
Bc. Jitka Majerová
Bachelor's thesis
Jazyk a styl internetových magazínů o módě
Language and style of internet magazines about fashion
Abstract:
Tato stylisticky orientovaná bakalářská práce se zaměřuje především na zkoumání blogu jako specifického žánru internetové komunikace. Konkrétně se práce zabývá jazykem a stylem módního blogu. Cílem práce je popsat tuto oblast prostřednictvím analýzy textů na vybraných blozích a následně texty vyhodnotit po stránce jazykové a stylistické.Abstract:
This bachelor thesis is stylistically oriented and focuses on a blog as a very specific genre of internet communication. The thesis is specifically aimed at the language and the style of a fashion blog.The purpose of the thesis is to describe this internet area through the analysis of articles published by selected blogs and also to evaluate the linguistic and stylistic level of fashion blogs in general …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d39wk/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Marek Lollok, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Blogy a stylistické aspekty výstavby textu
Jarmil Vepřek -
Blogy a stylistické aspekty výstavby textu
Jarmil Vepřek -
Blog jako prostředek marketingové komunikace v oboru Fashion Business
Natálie Kotková -
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Alžběta Kleinová -
Módní blogy a jejich pojetí stylového člověka
Anna Rosůlková -
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Kristýna Nejmanová -
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Anna Fišerová -
Módny blog ako marketingový nástroj
Patrícia Tothová