EFL Students´ Experience with Learning Pronunciation – Lukáš Chamer
Lukáš Chamer
Bachelor's thesis
EFL Students´ Experience with Learning Pronunciation
EFL Students´ Experience with Learning Pronunciation
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zmapovat zkušenost studentů, kteří studují anglický jazyk jako obor, s výukou anglické výslovnosti během jejich studia na základních a středních školách, a zároveň zjistit jejich názor ohledně důrazu, který by měl být na výslovnost během školních hodin kladen. K tomuto účelu byl vypracován anonymní dotazník, který v elektronické podobě vyplnilo 30 studentů Technické univerzity …moreAbstract:
The subject matter of this thesis is to investigate and analyse the experience of EFL students with teaching / learning pronunciation from elementary to secondary school and at the same time investigate and analyse their opinion about the emphasis which should be given to pronunciation in school classes. To collect their opinions, the author created an anonymous questionnaire which was filled out by …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2016
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Marcela Malá, M.A., Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHAMER, Lukáš. \textit{EFL Students´ Experience with Learning Pronunciation}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/wdugf9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Chamer, Lukáš. EFL Students´ Experience with Learning Pronunciation. Liberec, 2016. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationBachelor programme / field:
Physical Education for Education / TV-AJ
Theses on a related topic
-
Výuka anglické výslovnosti na II. stupni základních škol se zřetelem k výuce jednotlivých fonémů
Kateřina BROŽOVÁ -
Výuka anglické výslovnosti na II. stupni základních škol se zřetelem k výuce jednotlivých fonémů
Kateřina BROŽOVÁ -
Smysl výuky anglické výslovnosti za pomoci fonetické abecedy v hodinách anglického jazyka na základní škole.
Tomáš HOLUBIČKA -
Přízvuk a redukce nepřízvučných slabik u českých uživatelů angličtiny: britská vs. americká angličtina
Filip UNGER -
Angličtina jako mezinárodní jazyk: proměna pedagogické praxe
Daniel PICHERT -
Úroveň výslovnosti u dvou různých věkových skupin uživatelů angličtiny
Mojmír Houdek -
Rozlišování britské a americké výslovnosti ve výuce angličtiny na českých školách
Matěj MED -
Studenti v kombinované formě studia očima vysokoškolských učitelů
Markéta Jelínková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights