Bc. Rudolf Kováč
Master's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
The market segmentation and customer behaviour analysis
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tržní segmentací a chováním zákazníka. Teoretická část je zaměřená na objasnění základních pojmů jako je segment, segmentace, targeting, positioning. Dále popisuje také úrovně segmentace trhu, její fáze či segmentační kritéria. Práce se zabývá také analýzou zákaznického chování a faktory, které toto chování ovlivňují. Praktická část se zaměřuje na trh s elektřinou, jsou …moreAbstract:
This diploma thesis deals with market segmentation and customer behaviour. The theoretical part is devoted to the explanation of basic concepts such as segment, segmentation, targeting, positioning. It also describes the levels of market segmentation, its phases and segmentation criteria. The work also deals with the analysis of consumer behaviour and the factors that influence this behavior. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ai0eo/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Vliv digitalizace na marketing firmy x
Le Le -
Marketing ve veřejném prostoru
Ayya Eldysheva -
Marketing fotbalového klubu SK Slavia Praha
Michal Sak -
Knižní marketing v případové studii společnosti Albatros Media, a. s. a jejích nakladatelských brandů
Sabina Minářová -
Marketing obcí a regionů
Emil Wedlich -
Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Iuliia Trofimchuk -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková