Bc. Kamila Frolíková

Master's thesis

Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi

Typology of consumers and use their psychological characteristics in marketing practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním, typologií spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik. Toto téma je autorce blízké. Domnívá se, že v dnešní době je pro většinu firem zcela neefektivní zaměřovat se na většinu zákazníků bez jakékoli předešlé segmentace a bližší specifikace. Potřeby spotřebitelů jsou stále více odlišné a rozsáhlé. Proto je skoro nutností pracovat se segmentací …more
Abstract:
The thesis deals with shopping behavior, consumer typology and the use of their psychological characteristics. This topic is close to the author. The author believes that today it is completely ineffective for most companies to target a major part of customers without any previous segmentation and detailed specifications. The needs of consumers are increasingly different and extensive. Therefore, it …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní