Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks – Bc. Jan Stránský
Bc. Jan Stránský
Master's thesis
Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks
Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks
Abstract:
Práce se zabývá odrazem angličtiny jako lingua franca v základním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce popisuje koncept angličtina jako lingua franca, stanovuje role různých zdrojů cílového jazyka s akcentem na audio nahrávky v učebnicích, shrnuje předchozí výzkum přístupu učitelů k ankličtině jako linua franca a představuje dokumenty určující cíle základního vzdělávání v České republice …moreAbstract:
The paper studies the the reflection of English as a lingua franca in basic education in the Czech Republic. The theoretical part describes the concept of English as a lingua franca, determines the roles of different sources of listening input with the stress on textbook audio recordings, summarizes previous research of teachers' attitudes to English as a lingua franca, and introduces documents defining …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2012
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STRÁNSKÝ, Jan. \textit{Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2012. Available from: https://theses.cz/id/wug4pe/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Stránský, Jan. Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks. Pardubice, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová -
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
Barbora NERMUŤOVÁ -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová