Bc. Jan Stránský

Master's thesis

Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks

Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks
Abstract:
Práce se zabývá odrazem angličtiny jako lingua franca v základním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce popisuje koncept angličtina jako lingua franca, stanovuje role různých zdrojů cílového jazyka s akcentem na audio nahrávky v učebnicích, shrnuje předchozí výzkum přístupu učitelů k ankličtině jako linua franca a představuje dokumenty určující cíle základního vzdělávání v České republice …more
Abstract:
The paper studies the the reflection of English as a lingua franca in basic education in the Czech Republic. The theoretical part describes the concept of English as a lingua franca, determines the roles of different sources of listening input with the stress on textbook audio recordings, summarizes previous research of teachers' attitudes to English as a lingua franca, and introduces documents defining …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2012
  • Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Stránský, Jan. Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks. Pardubice, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická