Socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem – Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
Advanced ('rigorózní') thesis
Socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Socioeducational Aspects of Inclusive Education of Pupils with Asperger Syndrome and High Functioning Autism
Anotácia:
Rigorózní práce je zaměřena na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, a to zejména na sociopreferenční vrstevnické vztahy. Významná část studie byla založena na sociometrickém šetření v 10 třídách, kde byl integrován žák s Aspergerovým syndromem či jinou pervazivní vývojovou poruchou. Výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do podoby …viacAbstract:
The Rigorous Thesis is focused on socioeducational aspects of inclusive education of pupils with Asperger syndrome and high functioning autism, especially on sociopreferential peer relationships. A dominant part of the research study was based on social network methods of 10 typical classrooms, that included students with Asperger syndrome/high functioning autism. Results of practical research were …viacKľúčové slová
Aspergerův syndrom vysoce funkční autismus poruchy autistického spektra žák inkluzivní vzdělávání sociometrie vrstevnické vztahy postavení šikana Asperger syndrome High Functioning Autism Autism Spectrum Disorders Pupil inclusive education social network method peer relationships position bullying.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 11. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pytfp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 11. 2011
- Oponent: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D., prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationAdvanced ('rigorózní řízení') programme / odbor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Surfaces of (Post)postmodernism: David Foster Wallace and Autism Spectrum Disorders
Krištof Anetta -
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Potřeby lidí s vysoce-funkčním autismem a aspergerovým syndromem spojené s autonomním životem
Tullia Reucci