Bc. Kamila Rybinová

Master's thesis

Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na ranný školní věk

Teacher’s Approach to Learners with Specific Learning Disabilities and Possibilities of Education Aimed to Low Primary School
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy. Teoretická část charakterizuje teoretická východiska, pod které spadá také terminologie, příčiny vzniku a klasifikace specifických poruch učení. Je sem taktéž zahrnuta reedukační práce a její formy či zásady. Praktická část mapuje situaci v terénu – zda jsou na různých základních školách …more
Abstract:
The Diploma Thesis is focused on young learners with Specific Learning Disabillities. The theoretical part concentrates on the characteristic of Specific Learning Disabillities (first grade if primary school) and classifies them. The practical part focuses on the research of reeducation activities at primary schools in selected region. Reeducation worksheets on various activities for young learners …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2017
  • Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
  • Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta