Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy – Bc. Monika Škorcová, BSBA
Bc. Monika Škorcová, BSBA
Master's thesis
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Abstract:
Diplomová práce je věnována aplikaci různých manažerských nástrojů, které umožňují posouzení vhodnosti společnosti XY na vstup na zahraniční trh. Hloubková analýza a vyhodnocení výsledků je základním kamenem pro formulaci správné strategie vstupu na trh a mezinárodní prodejní strategie. První část obsahuje teoretický rámec na kterém je postavena praktická část práce. Práce se dále zabývá strategickou …moreAbstract:
Diploma Thesis is dedicated to the application of various managerial tools that enable the assessment of the suitability of XY Company to enter the foreign market. The in-depth analysis and evaluation of the results serve as an essential cornerstone for formulating the right market entry strategy and international sales strategy. The first part includes theoretical framework upon which the practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lt28a/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2019
- Supervisor: DBA Oldřich Dutý, MSc
- Reader: Ing. Lenka Říhová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠKORCOVÁ, Monika. \textit{Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2019. Available from: https://theses.cz/id/xywhw8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Remote Sales Strategy for Early-Stage B2B SaaS Start-Up
Lukas Pivarník -
Digital marketing strategy for generating sales leads – case study of Hilti
Petr Báša -
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout