Bc. Zuzana Vranková

Master's thesis

Využití alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením

Use augmentative and alternative communication in the development of communication skills of students with learning disabilities
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením. Teoretická část vymezuje pojem mentální postižení, popisuje zvláštnosti u osob s mentálním postižením a vyjmenovává vzdělávací instituce pro děti a žáky s mentálním postižením. Dále jsou zde charakterizovány vybrané školské dokumenty, které upravují …more
Abstract:
This diploma thesis looks into the usage possibilities of alternative and augmentative communication for development of communicative competence of students with learning disabilities. The theoretical part defines mental disability, describes the unusualities of people with learning disabilities and identifies educational institutions for children and students with learning disabilities. Characterization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2014
  • Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta