Využití alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením – Bc. Zuzana Vranková
Bc. Zuzana Vranková
Diplomová práce
Využití alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením
Use augmentative and alternative communication in the development of communication skills of students with learning disabilities
Anotace:
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením. Teoretická část vymezuje pojem mentální postižení, popisuje zvláštnosti u osob s mentálním postižením a vyjmenovává vzdělávací instituce pro děti a žáky s mentálním postižením. Dále jsou zde charakterizovány vybrané školské dokumenty, které upravují …víceAbstract:
This diploma thesis looks into the usage possibilities of alternative and augmentative communication for development of communicative competence of students with learning disabilities. The theoretical part defines mental disability, describes the unusualities of people with learning disabilities and identifies educational institutions for children and students with learning disabilities. Characterization …víceKlíčová slova
mentální postižení vzdělávání žáků s mentálním postižením školský zákon rámcové vzdělávací programy komunikativní kompetence alternativní a augmentativní komunikace práva a povinnosti žáků školní řád didaktický materiál písemná anketa nekvantitativní obsahová analýza mental disability education of students with learning disabilities the Education Act the Framework educational programs communicative competence alternative and augmentative communication rights and responsibilities of students school rules didactic material written survey non-quantitative content analysis
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kqfvk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2014
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VRANKOVÁ, Zuzana. \textit{Využití alternativní a augmentativní komunikace v rozvoji komunikační kompetence u žáků s mentálním postižením}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/y2onq2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities
Tinatin Chitorelidze -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teachers Perceptions of Children with Learning Disabilities
Lenka Darmovzalová -
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Motivace osobních asistentů pro práci s jedinci s mentálním postižením
Ondřej Schaffartzik -
Sociální práce s klientem s mentálním postižením v neziskové organizaci PFERDA z.ú., se sídlem Rychnov nad Kněžnou
Monika Kondosová