Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole – Bc. Šárka Švecová, DiS.
Bc. Šárka Švecová, DiS.
Master's thesis
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole
Cooperation of a teacher assistant with a teacher at a primary school
Abstract:
Diplomové práce je zaměřena na problematiku spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole. Jak ji vnímají oba aktéři vzdělávacího procesu. Základní pojmy inkluze, integrace, asistent pedagoga, podpůrná opatření, žák se speciálně vzdělávacími potřebami, jsou vymezeny v teoretické části. Dále teoretická část popisuje pozici asistenta pedagoga, týmovou spolupráci asistenta pedagoga a učitele …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the issue of cooperation of the teaching assistant and the teacher at primary schools and how such cooperation is perceived by both of them in the educational process. The basic terms such as inclusion, integration, a teaching assistant, support measures and a pupil with special educational needs are defined in the theoretical part. Furthermore, the theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nolic/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Vocational School Teachers
Theses on a related topic
-
Rozvoj potenciálu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve školní družině prostřednictvím edukačních aktivit
Daniel Antonín Zelinka -
Co s sebou přináší integrace dětí se speciálně vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu
Monika Pliešovská -
Vztahy mezi žáky intaktními a žáky se speciálně vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Kateřina Bártová -
Inkluze dětí se speciálně vzdělávacími potřebami do vzdělávacího systému z hlediska teorie rámců
Simona SVÍTKOVÁ -
Aktuální pojetí výuky českého jazyka na 1. stupni základních škol pro žáky se speciálně vzdělávacími potřebami
Tereza ŠVANDOVÁ -
Význam rituálů u vybraných dětí se speciálně vzdělávacími potřebami
Tereza DUBOVÁ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Tvořivé schopnosti v kontextu speciálně vzdělávacích potřeb
Iveta MACHOVÁ