Shevchenko Shevchenko

Bachelor's thesis

Využití influencerů pro reklamu na sociálních sítích

Use of influencers for advertising on social networks
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá postoje uživatelů k sociálním sítím a influencerům. Věnovala jsem se online marketingu, jeho hlavním nástrojům. Sociální sítě jako fenomén, jejich historie, jsou zkoumány nejznámější sociální sítě. Podrobněji je rozebrán popis, význam, funkce a aplikace jednotlivých sítí. Další část je věnována influencer marketingu, jeho historii a také konceptu influencerů a jejich funkci …more
Abstract:
The thesis examines users' attitudes towards social networks and influencers. I focused on online marketing, its main tools. Social networks as a phenomenon, their history, are examined the most well-known social networks. The description, meaning, functions and applications of individual networks are discussed in more detail. The next part is devoted to influencer marketing, its history and also the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní