Mgr. Andrea Kalusová
Master's thesis
Zavádění kooperativního učení ve výuce
Implementing cooperative methods in to teaching
Abstract:
Diplomová práce „Zavádění kooperativního učení ve výuce“ pojednává o postupných krocích i úskalích, se kterými se učitel setká při zavádění kooperativního učení do výuky. Teoretická část se zabývá školstvím a jeho změnami z pohledu vyučujícího a vymezuje základní pojmy pedagogiky jako jsou učení, výuka, vyučování. Podstatnou část této diplomové práce zaujímá kooperativní vyučování, a to jak z pohledu …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to show a possible way how to introduce cooperative learning in education and solve eventual problems that can occur during this difficult procedure. The theoretical part deals with the main pedagogical terms connected to this topic – education, teaching and crucial cooperative learning. In this part of the thesis, there is published my own research that declares the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eyykj/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2008
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková -
Using cooperative learning in foreign language classes
Kateřina Muchová -
Cooperative Learning in English Classes with a Focus on Speaking
Zuzana Zelinková -
Cooperative learning versus group work in English lessons
Petra KULDOVÁ -
Developing Oral Skills with Cooperative Learning in EFL Classes (A Case Study)
Nikola Hendrichova -
CLIM - cooperative learning in multicultural groups
Eva Humlová -
Pedagogická komunikace ve vyučování.
Petra Podsedníková -
Neverbální komunikace učitele při uplatňování moci ve školní třídě
Martina Dvořáková