Bc. Kateřina Matějková

Bachelor's thesis

Narušená komunikační schopnost a školní zralost

Disturbed Communication Ability and School Maturity
Abstract:
Bakalářská práce se zabývala narušenou komunikační schopností u dětí předškolního věku a školní zralostí. Cílem této práce bylo zmapovat výskyt narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí, které se zúčastnily zápisu k povinné školní docházce. Dalším cílem bylo porovnat počet a příčiny odkladů školní docházky u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí bez narušené komunikační schopnosti …more
Abstract:
This thesis deals with disturbed communication ability and school maturity in preschool (kindergarten) children. The main objective of this thesis was to assess the occurrence of disturbed communication ability in preschool children, who were enrolled for compulsory school attendance. Another objective was to compare numbers and causes (reasons) for delay of compulsory school attendance in children …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014
Accessible from:: 17. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Václava Tomická, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Matějková, Kateřina. Narušená komunikační schopnost a školní zralost. Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Special Education / Special Education for Preschool Teachers