PRODUCT PLACEMENT V ČESKÝCH FILMECH PŘED A PO NABYTÍ ÚČINNOSTI ZÁKONA Č. 132/2010 SB. O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH – Anna MIMOCHODKOVÁ
Anna MIMOCHODKOVÁ
Bachelor's thesis
PRODUCT PLACEMENT V ČESKÝCH FILMECH PŘED A PO NABYTÍ ÚČINNOSTI ZÁKONA Č. 132/2010 SB. O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Product placement in czech movies before and after the force of the statute n. 132/2010 Coll., the act on audiovisual media services
Abstract:
Dne 1. června roku 2010 začal platit zákon Zákon č. 132/2010 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, čímž začalo být legální PP v českých filmech a seriálech, až na výjimky jako jsou pořady pro děti a reklamy na léky na předpis a tabákové výrobky, používat. Do té doby byl PP ve filmech tvůrci označován jako umělecký záměr či předmět denní potřeby a nebyl povolen. V teoretické části jsem …moreAbstract:
On the 1st of June 2010 law nr. 132/2010 coll. about audiovisual medial services on demand became valid, which made product placement in czech movies and series legal, with the exception of shows for children, prescription medication advertising and tobbacco products advertising. Until that day, product placement was marked by creators as an art intention or item of daily use and was officialy not …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIMOCHODKOVÁ, Anna. \textit{PRODUCT PLACEMENT V ČESKÝCH FILMECH PŘED A PO NABYTÍ ÚČINNOSTI ZÁKONA Č. 132/2010 SB. O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/yt10el/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MIMOCHODKOVÁ, Anna. PRODUCT PLACEMENT V ČESKÝCH FILMECH PŘED A PO NABYTÍ ÚČINNOSTI ZÁKONA Č. 132/2010 SB. O AUDIOVIZUÁLNÍCH MEDIÁLNÍCH SLUŽBÁCH. Olomouc, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Human Studies / Arts Studies - Applied Economic Studies
Theses on a related topic
-
Product placement v českých filmech - významný zdroj jejich financování
Kateřina Horná -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Hana Züglerová -
Product placement v českém prostředí
Nikola Koderová -
Product placement v českém prostředí
Filip Řepa -
Product placement v českém filmu
Kristýna Klemová -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Tereza Veldová -
Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015
Zuzana Kubánková -
Product placement v české audiovizuální tvorbě
Kateřina Müllerová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights