The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers – Sara Monnecchi
Sara Monnecchi
Master's thesis
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
The use of social media in B2B IT companies: a guideline for internal employees as social media micro-influencers
Abstract:
Cílem této studie je porozumět strategiím B2B IT společností v souvislosti s používáním sociálních médií, konkrétně s LinkedIn a popsat jakým způsobem společnosti využívají interní zaměstnance jako mikro-influencery, tak aby vytvořili benefity a vyhnuli se negativním efektům pro společnost, s hlavním zaměřením na důvěryhodnost a e-WOM teorii. Sekundární kvalitativní výzkum založený na komplexní rešerši …moreAbstract:
The purpose of this study is to understand the strategies of B2B IT companies on the usage of social media, in specific LinkedIn, adopting internal employees as micro- influencers or opinion leaders to creates benefits and avoid negative effects for the company, with a major focus on the delivery of trust and e-WOM theory. Secondary research based on a comprehensive literature review is carried out …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78532
Thesis defence
- Date of defence: 14. 10. 2019
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Walter Moriel
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MONNECCHI, Sara. \textit{The use of Social Media in B2B it Companies: A~Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/yzshsf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78532
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Návrh marketingové komunikace pro B2B IT startup
Lucie Bezecná -
B2B marketing IT startupu
Jan Mandík -
Public Relations v oblasti informačních technologií, PR B2B a B2C
Eva Čerešňáková -
Popis obchodního B2B procesu a jeho ověření ve vybrané technologické firmě
Martin Mlčoch -
B2B Digital Marketing Strategy for DXC Technology enterprise
Valeriia Stakhovska -
Digitální marketing na B2B trhu.
Petr MARTINÁK -
Specifika komunikace B2B s příkladem vybrané IT společnosti.
Barbora Prudká -
Industry 4.0 and preparing companies for implementing it
Majid Ziaei Nafchi