Ing. Adéla Langerová, Ph.D.

Doctoral thesis

Řízení vztahu se zákazníky v malém a středním podnikání

Customer Relationship Management in small and medium sized enterprises
Abstract:
Cílem disertační práce je vyhodnotit úroveň řízení vztahů se zákazníky v mikro, malých a středních podnicích v Moravskoslezském kraji, které realizují tuto oblast, a navrhnout možná zlepšení procesu tohoto řízení. V teoretické rozpravě je popsán celosvětový přístup a vývoj k řízení vztahů se zákazníky, statistické metody a použití speciální iterativní metody vedení PDCA (naplánuj – proveď – ověř – …more
Abstract:
The aim of the dissertation is to evaluate the level of customer relationship management in micro, small and medium-sized enterprises in the Moravian-Silesian region that implement this area, and to propose possible improvements in the process of this management. The theoretical discussion describes the global approach and development of customer relationship management, statistical methods and the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Jiří Bláha, CSc., doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D., doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné