Věra NOVOTNÁ

Master's thesis

Syndrom vyhoření v učitelství

The Syndrome Burnout in teaching
Abstract:
Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření v učitelství. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na syndrom vyhoření v učitelství, popisuje historii syndromu vyhoření, definice a společné znaky těchto definic. Dále pojednává o dalších charakteristikách syndromu vyhoření, příznacích, typech, fázích a příčinách syndromu vyhoření. Vymezuje pojem učitel a učitelka …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the burnout syndrome in teaching. The thesis is dividend in two parts - theoretical and empirical. The theoretical part deals with the burnout syndrome in teaching, it says informations about its history, definitions and characteristics of the burnout syndrome, symptoms, types, stages and causes of the burnout syndrome. It also defines a term pre-school teacher. It describes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2022
  • Supervisor: doc. PaedDr. Radmila Burkovičová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOVOTNÁ, Věra. Syndrom vyhoření v učitelství. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta