Bc. Magdaléna Jenšíková

Master's thesis

Marketing hudebních festivalů klasické hudby

Marketing of classical music festivals
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na marketing vybraných festivalů klasické hudby. Základním východiskem je, že marketing umění hraje stejně důležitou roli jako marketing komerční sféry, ale s řadou odlišností. Tato diplomová práce se zabývá využitím marketingových nástrojů v oblasti klasické hudby – konkrétně u pěti vybraných prestižních festivalů. Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat současnou …more
Abstract:
This master's dissertation is focused on marketing of selected classical music festivals. The basic thesis is that the marketing of art plays the same important role as the marketing of pure bussines. But with some differences. This master´s dissertation deals with impacts of marketing tools on classical music area – specifically at five selected prestigious festivals. The main goal of this master …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavel Klička, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní