Lukáš Dlouhý
Bachelor's thesis
Strategická analýza podniku OLMA, a.s.
Strategic analysis of the company OLMA, a.s.
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prostřednictvím strategické analýzy společnosti OLMA, a.s. identifikovat klíčové hrozby, příležitosti, silné a slabé stránky podniku a následně formulovat strategická doporučení pro budoucí rozvoj podniku a posílení pozice na trhu mléčných výrobků. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části budou popsány nástroje a metody externí a interní …moreAbstract:
The aim of this bachelor’s thesis is to identify key threats, opportunities, strenghts and weaknesses using the strategic analysis of OLMA, a.s. and subsequently formulate strategic recommendations for future development of the company and strenghtening its position in the dairy market. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part will describe the tools and methods …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 10. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83686
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Luboš Smrčka
- Reader: Jaroslav Schönfeld
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83686
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova