Metody aktivního učení ve výuce humanitních předmětů na druhém stupni ZŠ – Bc. Kateřina Prokopová
Bc. Kateřina Prokopová
Master's thesis
Metody aktivního učení ve výuce humanitních předmětů na druhém stupni ZŠ
Methods of active learning in teaching humanities at second stage of elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v hodinách českého jazyka a dějepisu na druhém stupni základní školy. Práce je složena ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část seznamuje s pojmem výuky, s fázemi výuky, cílem, obsahem, managementem a s organizačními formami. Následuje samostatná kapitola učitelovo pojetí výuky. Třetí kapitola se zabývá již samotnými výukovými metodami …moreAbstract:
The master’s thesis deals with the issue of the teaching methods during Czech and history lessons of the second stage of elementary school. The work consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part introduces the term of teaching, the stages of the teaching process, goal, content, management, and its organizational forms. The following chapter copes solely with the teacher’s concept …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wj46s/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature for Pupils with a Different Mother Tongue
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Podpůrné učební materiály z předmětu český jazyk pro program
Martina Pavelková -
Postoje žáků 2. stupně ZŠ k předmětu český jazyk a literatura
Petra Dostálová -
Třífázový model učení v jazykové složce předmětu český jazyk a literatura
Michaela POC -
Současný mluvený jazyk ve Velkém Meziříčí a okolí
Nikol Poláková -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Metody kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Jana Nádeníčková -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ