Kristina Šlachtová

Bachelor's thesis

Působení emocionálních apelů v sociální reklamě zaměřené na domácí násilí

The Effect of Emotional Appeals in Social Advertising Focused on Domestic Violence
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje tématu sociální reklamy zaměřené na domácí násilí a vnímání emocionálních apelů, které jsou v ní obsaženy. Teoretická část vysvětluje pojmy jako je samotná sociální reklama nebo reklamní apely a ukazuje současnou situaci domácího násilí v České republice. Praktická část je orientovaná na kvalitativní výzkum, který se soustředí na emoční prožívání recipientů při sledování …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of social advertising focused on domestic violence and with the perception of emotional appeals by recipients. The theoretical part explains fundamental terms such as social advertising in general and emotional appeals. It also shows current situation of domestic violence in the Czech Republic. The practical part is oriented to qualitative research which covers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lenka Harantová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šlachtová, Kristina. Působení emocionálních apelů v sociální reklamě zaměřené na domácí násilí. Zlín, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe