Filip Manert

Bachelor's thesis

Influencer jako nástroj budování image značky

Influencer as a tool of building image of brand
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na vysvětlení principů fungování sociálních sítí, marketingu na sociálních sítích, psychologii v marketingové komunikaci a definici corporate image a corporate identity. V práci je dotazníkovým šetřením ověřeno, jaký vliv má slavná osobnost na své sledující, a zda může tzv. influencer skrze marketing na sociální síti ovlivnit nákupní rozhodovací proces jeho cílové skupiny …more
Abstract:
The current bachelor thesis presents an explanation of the principles of social media functioning, social media marketing, psychology of marketing communication, and definitions of terms ‘corporate image’ and ‘corporate identity’. The thesis investigates the influence of famous person on their followers using a survey questionnaires, and whether an influencer can affect the purchasing decision process …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Lenka Frýda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní