Jakub Barvínek

Master's thesis

Marketingový význam body image pro generaci Y

Marketing importance of body image for generation Y
Abstract:
Diplomová práce se zabývá určením významu body image pro generaci Y, jejím cílem je identifikace vnímání body image mladou generací a porovnání tohoto vnímání s komunikovaným body image v reklamních sděleních cílících na příslušníky české generace Y. Pro přiblížení tématu popisuje teoretická část této práce historický vývoj pohledu na ideál krásy, vliv médií na vnímání prvků body image a teoretické …more
Abstract:
This master thesis deals with the determination of meaning of body image for generation Y. Its goal is to identify the perception of body image by young generation and compare this perception with body image which is communicated via commercial messages focusing Czech generation Y. In the theoretical part of this thesis there is a description of the evolution of beauty ideal, the impact of media on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 2. 2015
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Libor Hais

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43934