Vliv speciálních vzdělávacích programů na utváření sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení – Mgr. Martina Burdíková
Mgr. Martina Burdíková
Bachelor's thesis
Vliv speciálních vzdělávacích programů na utváření sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení
Special education programs and its influence on formation self-esteem of adolescents with specific learning difficulties
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá vlivem vzdělávacího programu, který je zaměřen na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, na vývoj sebehodnocení adolescentů se specifickou poruchou učení. Nezabývá se však programem jako takovým, ale jeho konkrétní aplikací na vybrané základní škole. V kvantitativní části je zjišťována úroveň celkového sebehodnocení, sebehodnocení školní úspěšnosti a sociální …moreAbstract:
This bachelor paper describes the influence of the educational program, which is aimed at the integration of the children with special educational requirements, at the evolution of the self-esteem of the adolescents with the specific learning disorder. It is not concerned with the program itself, but with its particular application at the representative elementary school. The quantitative part establishes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/whz5u/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BURDÍKOVÁ, Martina. \textit{Vliv speciálních vzdělávacích programů na utváření sebehodnocení adolescentů se specifickými poruchami učení}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/1xyt3j/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Školní vzdělávací program "Začít spolu" v mateřské škole v kontextu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Erika TOMKOVÁ -
Školní vzdělávací program Základní škola speciální Jihlava
Kateřina Havlíková