Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap – Bc. Hana VESELÁ
Bc. Hana VESELÁ
Master's thesis
Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap
Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením. Teoretická část popisuje charakteristické rysy mentálního postižení, které musí být brány v potaz ve vyučovacím procesu. Dále se zabývá zásadami ve výuce osob s mentálním postižením i cizího jazyka, které jsou pro tyto osoby přizpůsobeny. V rámci praktické části byly vytvořeny čtyři vyučovací plány vhodné …moreAbstract:
The diploma thesis deals with teaching English to pupils with mild mental handicap. The theoretical part describes characteristics of mild mental handicap that have to be considered in the education process. Furthermore, general and English teaching principles and methods were adjusted to pupils with mild mental handicap. Four lesson plans suitable for such learners were the main outcome of the practical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VESELÁ, Hana. \textit{Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/26g4xs/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VESELÁ, Hana. Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap. Olomouc, 2018. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Needs Pedagogy / USPP-UAJ
Theses on a related topic
-
Analýza přístupů pedagogů k výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy a vliv zvolených přístupů na žáky
Anna Hošpesová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Dramatický workshop ve výuce anglického jazyka
Natálie Janíčková -
Výuka anglického jazyka na druhém stupni ZŠ formou vybraných skupinových vyučovacích metod
Cristina Blessano -
Zpětná vazba ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy
Tereza Ondráčková -
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Michaela Trnová -
Jak učitel anglického jazyka podporuje aktivitu žáků v hodině
Michaela Augustová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights