Mgr. Barbora Majerová

Master's thesis

Analýza výstupních vědomostí a dovedností v rámci trivia u žáků v 10. ročníku ZŠ speciální

Analysis of final knowledges and skills achieved in trivium of pupils in the 10 th class of the special school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku žáků s mentálním postižením, kteří se vzdělávají na ZŠS. Práce je členěna do čtyř kapitol a obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje pojem mentální postižení, charakterizuje jeho druhy, zmiňuje možné příčiny vzniku poruchy a systém její klasifikace. Seznamuje s legislativním vývojem v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími …more
Abstract:
The thesis focuses on the problems of mentally impaired pupils who are educated at elementary special school. The work is divided into four chapters, containing theoretical and practical parts. The theoretical part defines the term of mental impairment and characterizes its types, possible causes of the disorder and its classification system. It also presents the legislative development in the field …more
 

Keywords

mentální postižení mentální retardace demence zdánlivá mentální retardace etiologie klasifikace inteligenční kvocient lehká mentální retardace středně těžká mentální retardace těžká mentální retardace hluboká mentální retardace jiná mentální retardace nespecifikovaná mentální retardace adolescence inkluze legislativa žák se speciálními vzdělávacími potřebami osoba s mentálním postižením podpůrná opatření edukace žáků s mentálním postižením předškolní vzdělávání povinná školní docházka střední vzdělávání celoživotní vzdělávání základní škola speciální didaktické zásady metody prostředky výukové formy didaktický trojúhelník Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální trivium Matematika a její aplikace Jazyk a jazyková komunikace metody výuky trivia mental impairment mental retardation dementia pseudo-oligophrenia aetiology classification intelligence quotient mild mental retardation moderate mental retardation severe mental retardation profound mental retardation other mental retardation unspecified mental retardation inclusion legislation pupil with specific educational need mentally impaired person supportive measures education of pupils with mental impairment pre-school education compulsory school education secondary school education long-life education elementary special school didactic rules methods means teaching forms didactic triangle General Education Programme for Elementary Special School Education the trivium Mathematics and its Application Language and Language Communication methods of teaching the trivium
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2017
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta