Bc. Pavla Hlaváčková

Master's thesis

Právní a etická regulace reklamy

Legal and ethical regulation of advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá reklamou a její regulací. Identifikuje veškeré platné právní a mimoprávní nástroje regulace reklamy. Dále se zabývá rozborem konkrétních případů reklam, které porušily některý z právních předpisů a zkoumá jejich ekonomické dopady. Tyto případy jsou v závěru doplněny také o rozbor reklam, které nevyhovovaly etickému Kodexu. Na základě zjištěných skutečností jsou pak navržena …more
Abstract:
This diploma thesis deals with advertising and its regulation. It identifies all instruments of legal and ethical regulation of advertising. It also analyses several cases of unsuitable advertising, where the law was broken and examines their economic impact. Finally, there are discussed cases which was incompatible with ethical standards. Based on discovered information are suggested recommendations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: JUDr. Bohumil Vítek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta