Lukáš Smrkovský
Bakalářská práce
Komedie à la noir
Comedy à la Noir
Anotace:
Tato práce podává základní zprávu o komediích à la noir, žánru kombinujícím komedii a noir. Jelikož se jedná o neobvyklou a autory zřídka využívanou synkrezi, nevznikl o ní doposud žádný rozsáhlejší odborný text. Výzkum tedy staví na odborné literatuře věnující se oběma žánrům odděleně a jedné knize, která je srovnává. Nejprve vzniká na základě výchozích žánrů teoretická predikce, jak mohou tyto filmy …víceAbstract:
This thesis gives a basic report on comedies à la noir, a genre combining comedy and noir. As it is an unusual and by authors rarely used synthesis, no comprehensive professional text has been written about it yet. The research is therefore based on professional literature dedicated to both genres separately and one book that compares them. First, based on the initial genres, a theoretical prediction …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmové žánryKlíčová slova
komedieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmové postavyKlíčová slova
dialogKlíčová slova
film noir
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18021
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 9. 2022
- Vedoucí: Petra DOMINKOVÁ
- Oponent: Marek VAJCHR
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 20. 12. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková