Bc. Linda Dvořáková

Master's thesis

Využití archetypů v tematizacích reklamních sdělení

The Use of Archetypes in the Thematization of Advertising Messages
Abstract:
Kulturní, civilizační sjednocení lidských společenství (kultur, civilizací) je v základu postaveno na archetypech. Jejich zdrojem je společná empirie ztělesněná v mýtech, konfesích, kultuře a umění, vzdělanosti, mínění, nejrůznějších tématech a tematizacích, které tak či onak využívají něčeho, co máme společné, pro co máme sdílené porozumění, interpretaci. Využíváním archetypálních tematizací v reklamách …more
Abstract:
Cultural, civilizational unification of human societies is essentially based on archetypes. Their source is common to empiricism embodied in myths, confessions, culture and the arts, education, public opinion, various topics and thematization, which one way or another using something we have in common, shared understanding, interpretation. By using archetypal subject of discussion in the ads discussed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní