Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (problém ovlivňování vybraných sociálních skupin) – Bc. Lenka Říhová
Bc. Lenka Říhová
Master's thesis
Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (problém ovlivňování vybraných sociálních skupin)
Marketing Communications as a Tool of Social Manipulation (Problem Affecting Marginalized Social Group)
Abstract:
V diplomové práci se zabývám analýzou a hodnocením marketingové komunikace jako nástroje manipulace žen ve věku 18-65 let, žijících na území České republiky. Problematika je řešena pomocí kvantitativního průzkumu, který se uskutečnil v měsících červen až srpen 2014. Dotazníkového šetření se účastnilo 1873 respondentek. Cílem práce je objasnit, jak nástroje marketingové komunikace mohou ovlivňovat vybranou …moreAbstract:
In this thesis I deal with analysis and evaluation of marketing communication as a tool of manipulation of women aged 18-65 years living in the Czech Republic. The problem is solved using a quantitative survey, which took place in the months from June to August 2014. The questionnaire survey was attended by 1,873 respondents. The thesis aims to clarify how marketing communication tools can influence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ul13x/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2015
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŘÍHOVÁ, Lenka. \textit{Marketingová komunikace jako nástroj sociální manipulace (problém ovlivňování vybraných sociálních skupin)}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/39exb1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Integrated Marketing Communications and company’s business plan
Pavla Denková -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Sociální funkce marketingové komunikace
Anastasiya Tretyakova