Jan Jindřich Karásek
Bakalářská práce
Strachem k přenesení
Towards transgression through fear
Anotace:
Práce Strachem k přenesení: Role rodiny a překonávání traumatu ve filmech Ariho Astera si klade za cíl popsat společná témata dvou filmů současného amerického filmaře Ariho Astera. Konkrétně se jedná o snímky Děsivé dědictví (Hereditary, 2018) a Slunovrat (Midsommar, 2019). Podrobným rozborem těchto filmů si ukážeme způsoby, jakými se hororové filmy mohou dotýkat filozofických, sociologických i antropologických …víceAbstract:
The paper Towards transgression through fear: The role of the family and overcoming trauma in Ari Aster’s films aims to describe common topics of two films of the current American film-maker Ari Aster. I will focus mainly on the movies Hereditary and Midsommar as they best embody his work. The paper aims to examine them and show through them how can horror movies touch on philosophical, sociological …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmový hororKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmové žánry
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14769
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 9. 2020
- Vedoucí: Petra DOMINKOVÁ
- Oponent: Marie MRAVCOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 21. 5. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková