Důvody neexistence informační strategie ve středních a malých podnicích – Bc. Jaroslav Belza
Bc. Jaroslav Belza
Master's thesis
Důvody neexistence informační strategie ve středních a malých podnicích
Reasons why SMEs do (not) have information strategy
Abstract:
Malé a střední podniky využívají čím dál více různých informačních systémů a ostatních IT nástrojů. S tím však přichází potřeba jejich efektivního řízení, a to i na strategické úrovni. Informační strategie jsou dobře známy z prostředí velkých firem. Nicméně v malých a středních podnicích nejsou využívány zdaleka tak často, a to i přesto, že i pro ně mohou být ekonomicky přínosné. Tato práce tak zkoumá …moreAbstract:
SMEs use more and more different information systems and other IT tools. However, with this trend comes the need for their effective management, even at a strategic level. Information systems strategies are well-known in the corporate world. However, they are not used nearly as often in SMEs, even though they can also be economically beneficial for them. This thesis thus explores the reasons behind …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gq87f/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D.
- Reader: PhD Ahad Zareravasan
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BELZA, Jaroslav. \textit{Důvody neexistence informační strategie ve středních a malých podnicích}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/50t4mm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
System Engineering and Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria